poniedziałek, 1 grudnia 2014

Ozdoby z masy solnej

W niedzielny poranek postanowiłam zająć czymś Kubę bo dostał swojego standardowego powera i "jobla do głowy". Tak więc żeby nie zwariować chwyciłam za laptopa i poszukałam inspiracji dla tworów z masy solnej a jako ,że zbliżają się święta twory nasze są właśnie świąteczne.


Bardzo dużo pomógł nam wspaniały blog "N1epoważnej" artystki . Na blogu znajdziecie mnóstwo pomysłów  jak również kursy jak samemu daną rzecz zrobić. Gorąco polecamy.

Najpierw zrobiłam masę solną : 1 szklanka mąki, 1 szklanka soli i 125 ml wody.
Następnie zabraliśmy się do lepienia , wykrawania i sklejania (żeby skleić dwa elementy ze sobą trzeba je nieco zwilżyć pędzelkiem zamoczonym w wodzie) .
Gotowe ozdóbki wpakowałam do piekarnika i piekłam 3 godziny w temperaturze 70 stopni celcjusza (bez termoobiegu).
Gdy wystygły pomalowaliśmy je farbkami akrylowymi i znowu trzeba było czekać aż farbka wyschnie. I gotowe
pamiętajcie,  że jeśli chcecie je powiesić na choince musicie zrobić dziurki przed upieczeniem ;)


no cóż zapraszam do oglądania:























2 komentarze: